niedziela, 21 października 2012

Ciasto dyniowe

Odwiedziliśmy tydzień temu farmę dyń.
Wycieczka owocna w dynie i nowe pomysły na potrawy. Jestem fanką dyń. Czekam na nie prawie tak samo bardzo jak na bób i czereśnie.

Razem z dziećmi dobrze się robi ciasto dyniowe.
Przy okazji pokażę Wam, jaki mamy patent na pracę z mikserem:



A teraz przepis:
30 dkg startej na tarce dyni (duże oczka)
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
4 jaja
1/2 szklanki oleju
2 łyżeczki sody
2 łyżeczki przypraw do piernika lub cynamonu

Jaja i cukier zmiksować. Dodać olej, mąkę, sodę i przyprawy, zmiksować. Dodać dynię i wymieszać.
Można też dodać płatki migdałowe lub orzechy.

Piec 50 minut w temperaturze 180 st.C

PS. U nas jak widzicie dynie stoją w całości, jeżeli je kroimy, to po to, by je zjeść. Halloween może się schować przy smaku dyniowych potraw!


5 komentarzy:

Cicha pisze...

A u mnie pierwsza w życiu dynia czeka na to, co z niej zrobię i zdecydować się nie mogę tyle smakowitych przepisów w okół...
słyszałam ostatnio, że taka nienapoczęta może stać do 10 miesięcy - ale nie wiem ile w tym prawdy ;)

Bajki pisze...

Wygląda przepysznie.Mojemu dziecku pomysł się bardzo spodobał.Jutro na poszukiwania dyni i będziemy czarować.

Małgorzata Margaretka pisze...

Prosty przepis wart uwagi. Ale dzieci ktoś wykorzystuje :D Moja córka tez uwielbia pomagać w kuchni :)

Frajda pisze...

Uprzejmie proszę o odpowiedzi na pytania w blogowej zabawie - dla celów statystycznych:)Zapraszam:
http://frajdap.blogspot.com/2012/11/ulubiony-ukochany-blog-ale-dlaczego-po.html

Xsjado pisze...

fajny blog miło się trzyma

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.