piątek, 6 lipca 2012

Piłkarzyki!!! - zabawa w podróży

Od razu mówię, że to nie mój pomysł i dziękuję Dorocie, która udostępniła zdjęcie tej zabawki na FB :)

To chyba jedna z najfajniejszych rzeczy, jakie udało mi się wyprodukować w czasie pisania tego bloga.
Gra się bardzo fajnie, tym bardziej, że po Euro2012 Ala bardzo polubiła piłkę nożną.

Na początku w pudełku po butach dziecięcych (bo to wersja mini) wycinamy 2 bramki i jeśli są za bardzo obstrzępione i nam to przeszkadza (tak jak mi), to oklejamy ich brzegi folią. Wieczko pudełka przecinamy na pół i przyklejamy tak jak na zdjęciu. W ten sposób powstają dwie kieszenie, do których wpadać będzie piłka (dzięki temu można grać w tę grę np. w pociągu i piłka się nie gubi :) )


Drugi etap, to umieszczanie zawodników. Potrzebne są 4 patyczki (lub więcej, jeśli korzystacie z większego pudła), ja użyłam kredek, które mają tak twardy wkład, że do rysowania się nie nadają. W pudełku wycinamy 8 dziurek i umieszczamy w nich patyczki. Na patyczkach umieszczamy zawodników - klamerki. W zależności od tego, jakie klamerki macie w domu oraz jak wysokie jest pudełko być może trzeba będzie klamerki skrócić. Ja swoje skracałam, na szczęście wystarczyło naciąć końce nożyczkami i odłamać. Na klamerkach drewnianych można nawet narysować prawdziwych piłkarzy - to wersja de lux ;)




Jeden z końców każdego z patyczków należy w jakiś sposób pogrubić - zablokować, by nie wypadały one z otworu podczas przesuwania i kręcenia zawodnikami. Jak widać na zdjęciu, ja zrobiłam takiego glutka z kleju.
Piłeczką jest kulka od dezodorantu (męskiego nivea - są mniejsze niż te z damskich), ale może też być ulepiona z modeliny itp.

Polecam jako zabawę w podróży i nie tylko.
Bądźcie też czujni, bo niedługo będę miała dla Was konkurs, w którym nagrodami będą rodzinne przewodniki dla zmotoryzowanych "Polska z dzieckiem" wyd. Pascal. A w nich atrakcje dla dzieci, trasy dla najmłodszych podróżników i porady dla rodziców...

5 komentarzy:

martuchnaj pisze...

haha świetna zabawka :D
pomysłowa!!!

ach! pisze...

Ta zabawka jest genialna ;) Muszę koniecznie zrobić podobną przed wakacyjnym wyjazdem. Dzięki za inspirację. ach!

Buba pisze...

Rewelacja! ;-)

asiami pisze...

Cudnie!!!! Chodziły mi piłkarzyki po głowie... Dzięki za pomysł.
Super

asiami pisze...

A i po męskie nivea muszę się wybrać ;-)))) i szybko zużyć ;-)))))

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.