niedziela, 22 lipca 2012

Gra podróżna - ścieżki Ali i Antosia :)

Dziś mam dla Was kolejną zabawę, która umili Waszym dzieciom wakacyjną podróż. Jest to spersonalizowana i dostosowana do naszych podróżnych potrzeb wersja gry wzorowana na grze "Kot i mysz" firmy Granna.

Zabawa polega na tym, że dziecko musi tak ułożyć kwadraciki ze ścieżkami by powstała odpowiednia droga pomiędzy poszczególnymi postaciami i przedmiotami przedstawionymi na bokach planszy.

Wydrukowaną na samoprzylepnym papierze planszę zalaminowałam i przykleiłam do naszego podróżnego metalowego pudełka (może to być np. metalowe pudełko po kredkach ołówkowych). Kwadraciki ze ścieżkami też zalaminowałam a potem nakleiłam na folię magnetyczną i wycięłam. Wydrukowałam też karty z zadaniami i włożyłam je do koszulek z albumu do zdjęć (już jakiś czas temu przeznaczyłam jeden z małych albumów do naszych zabawowych celów, dzięki temu można robić dzieciom małe książeczki itp.).

Gra gotowa:


A tak to wygląda w praktyce:



A teraz, mam dla Was niespodziankę :)
Jeśli chcecie, możecie wykonać ją w domu. Oto pliki z planszą i kartą zadań do ściągnięcia:


A jeśli ktoś z Was nie ma czasu lub szkoda mu zachodu wykonywać tej gry samodzielnie, to polecam zakup oryginału firmy Granna - bardzo fajna i rozwijająca zabawa :)

PS1. Wszystkie obrazki na planszy pochodzą z Internetu, głównie ze stron z kolorowankami, ja narysowałam tylko chłopca i dziewczynkę.

PS2. Bądźcie czujni, bo lada moment ogłoszę kolejne losowanie, tym razem w formie Candy :)

4 komentarze:

Oliwierkowa Mama pisze...

super !!!

entomka pisze...

fajny pomysł na podróż :)

ach! pisze...

Świetny pomysł! Takie zabawki w podróży są niezastąpione:)

coscik pisze...

Ale wymyśliłaś. Super ;)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.