niedziela, 20 maja 2012

Murzynek - ciasto czekoladowe

Murzynek, to ciasto mojego dzieciństwa. Mama polewała je czekolada i posypywała kokosem...

Niedawno wpadł mi w ręce przepis na nie i okazało się, że pewne smaki nie przemijają.
To ciasto jest pyszne i teraz to ciasto nr 1 w naszej rodzinie :)

Tym razem robiłyśmy je razem z Alą. Okazuje się, że moja mała córeczka może być już prawdziwym pomocnikiem - samodzielnie ubiła białka :)


Murzynka robi się łatwo, w sensie, że trudno coś sknocić, ale nie jest to szybkie ciasto i trochę czasu trzeba poświęcić na jego przygotowanie.

Oto przepis:

Składniki:

  • 3 szkl. mąki
  • 300g masła
  • 2/3 szkl. mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szkl. cukru
  • 6 jaj
  • 5 łyżeczek kakao
  • powidła śliwkowe do przełożenia

Przygotowanie:

Masło, cukier, mleko i kakao - zagotować i mieszać 10minut
Odlać 3/4 szklanki i zostawić na polewę, resztę ostudzić.

Do ostudzonej masy dodać żółtka i mąkę z proszkiem do pieczenia.
Na koniec dodać ubitą pianę z białek.

Ciasto wylać do wyłożonej papierem (lub wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką) formy
Piec przez 40 minut w 180st.C

Upieczony placek przekładam powidłami śliwkowymi i polewam wcześniej przygotowaną czekoladową polewą.

P O L E C A M !

Zdjęcia z efektu końcowego nie mamy - zapomniałam zrobić :(

5 komentarzy:

maja k. pisze...

U nas dzisiaj tez murzynek! pozdrawiam M.

entomka pisze...

u nas dzisiaj szarlotka, tak dla odmiany od murzynka, którego moje chłopaki uwielbiaja :) zreszta, to tez i moje ciasto z dzieciństwa...

Buba pisze...

Chyba się skusimy ;-)

Karlita pisze...

jeszcze nigdy sama nie robilam bo w tym specjalizuje się moja babcia ;-) ale moze czas samej upiec ;-)

Niania Dzidzia pisze...

To ciasto zawsze pachnie dzieciństwem.

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.