sobota, 4 lutego 2012

Projekt - kuchnia dla dzieci - ciąg dalszy

Ta zabawa "chodziła" za mną już od dłuższego czasu... Na szczęście w ferie znaleźliśmy na nią czas.

Do naszej kuchni potrzebowaliśmy produktów, stworzyliśmy je więc z masy solnej i filcu.
Z masy solnej powstały eksponaty ciastopodobne: spód od pizzy, bułki-kajzerki, ciasteczka, rogaliki i pierniczki (jak ozdobimy to się pochwalimy ;) )
Z filcu wycięłam plasterki sera, salami, pomidora i pieczarek oraz liście sałaty. Teraz dzieci mogą komponować kanapki i pizze :)

Dzieci urządziły przyjęcie dla misiów i Mamy :) Fajna była zabawa :)


Specjalnie dla Ani, która o to pytała:

Masa solna:
- szklanka soli
- szklanka mąki
- woda - na oko, trzeba dolewać powoli i wyrabiać masę aż uzyska odpowiednią konsystencję, czyli nie będzie się kleić do rąk, ale będzie miękka i sprężysta. Jak najbardziej nadaje się do lepienia płaskich obrazków. Znacznie trudniej ulepić z niej coś stojącego...

Przedmioty radzę lepić od razu na papierze do pieczenia, żeby nie trzeba było ich przekładać - deformują się. Piekłam w około 180-200 st.C aż się zarumieniły.

Nie jestem maso-solnym ekspertem... Czytałam kiedyś przepis na tę masę z dodatkiem jakiegoś kleju. Wydaje mi się, że rzeczywiście by masa była bardziej gładka trzeba coś jeszcze do niej dodać.

8 komentarzy:

Karlita pisze...

rewelacja :-) ostatnio zastanawiałam się jaki dodatki do kuchni zrobić ale teraz chyba zrobię sama ;-)

K pisze...

ale ekstra! Ja też taką chcę!!! Twoje dzieciaki to mają dobrze z taką zdolną mamą:)

PS. a do masy solnej wystarczy dodać olej i będzie bardziej gładka

Gosia pisze...

kajzerka ja prawdziwa!!!

Małgosia pisze...

super pomysł, szczegolnie te filce ;)

magda(c) pisze...

ja od jakiegoś czasu kombinuję nad serem - potrzebny mi i nie wiem jak zrobić (żadna ze mnie artystka) Chyba wytnę z filcu, jak Ty...

Ania pisze...

Cud miód i łorzeski :P zainspirowana twoją kuchnią poleciałam do ikei - szczęka opadła mi na ziemię kiedy zobaczyłam cenę... z ikei pojechaliśmy do castoramy, kupiliśmy sklejkę i po nocach klecimy naszą mini kuchnię, jak skończymy na pewno pokażę na raaany julku :D dzięki za inspirację - twoje produkty wyglądają smakowicie - zrobię w następnej kolejności, te zakupione w sklepie nie są takie fajne :DDD

asiami pisze...

Kuchnie i dodatki rewelacja.
U nas stanęło na etapie projektu
;-(
Mam nadzieję ,że na urodziny Marysi się wyrobimy.
Talenty Talenty, Talenty!!!!
Dzięki, że się nimi dzielisz!

Ania JM pisze...

Rewelacyjne pomysły:) szkoda, że nie trafiłam na Twojego bloga wcześniej:) ale lepiej późno niżw wcale:)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.