wtorek, 6 grudnia 2011

Święty Mikołaj i książkowe CANDY! "Bolek i Lolek" do wygrania :)

Tytułem wyjaśnienia:
Jakiś czas temu Wydawnictwo Znak-Emoticon zwróciło się do mnie z pewną propozycją... Nasza współpraca polegać ma na tym, że Wydawnictwo przyśle mi książeczkę, a ja ją tu dla Was zrecenzuję i od czasu do czasu (tzn. mam nadzieję, że za każdym razem) będzie można tu tę recenzowaną pozycję wygrać :).


Oto pierwsza książeczka z tego cyklu:






Bolek i Lolek to niewątpliwie postaci już kultowe, obok Krecika, Misia Uszatka, Reksia przeżywają dziś swoją drugą młodość. Nic w tym dziwnego - dzieci, które wychowały się na ich przygodach, dziś same mają dzieci. Wydawnictwo Znak Emoticon wydając Nowe przygody Bolka i Lolka zafundowało dzieciom i ich rodzicom nie lada gratkę.


Najpierw sprawy techniczne:
Książka ma twardą oprawę i jest grubaśna! Ponad 220 stron, a każda z nich bogato ilustrowana. Kolorowa i pięknie wydana znakomicie nadaje się więc na prezent.


Autorami opowiadań są gwiazdy współczesnej literatury dziecięcej i młodzieżowej: Wojciech Widłak (autor książek o Panu Kuleczce), Maciej Wojtyszko (autor słynnej Bromby a także kilku innych nowych opowiadań o Bolku i Lolku), Joanna Olech (m.in.autorka książek o Rodzinie Fisiów i Miziołkach), Michał Rusinek (tłumacz m.in.Misia Paddingtona), a także: Ewa Karwan-Jastrzębska, Anna Onichimowska, Wojciech Bonowicz, Grzegorz Gortat.


Muszę przyznać, że autorzy mieli ciekawe zadanie: dać drugą młodość bohaterom wymyślonym  niemal 50 lat temu przez Władysława Nehrebeckiego. Bolek i Lolek, którzy od 1963 roku  odbywali swe niezwykłe podróże, tym razem przenieśli się w przyszłość i w 2011 roku robią to, co inni współcześni chłopcy: interesują się dinozaurami, grają na komputerze, czatują z kolegami, wiedzą wszystko o smokach, magicznych pierścieniach, wampirach i latających stworach. W efekcie powstała książka, która jest pomostem pomiędzy dwiema krainami: krainą dzieciństwa sprzed 30,40,50 lat i tą obecną - krainą dzieciństwa naszych milusińskich :)


Nie wiem jak Wy, ale ja nie pamiętam filmów, w których Bolek i Lolek by mówili (a wiem, że było takich kilka), dlatego z zaciekawieniem i zaskoczeniem czytałam dialogi zawarte w opowiadaniach. Niektóre z nich są naprawde zabawne i świetnie oddają relacje między chłopcami. Dzięki nim opowiadania przesiąknięte są humorem i bardzo dobrze się je czyta. Jestem pewna, że wiele zabawnych powiedzeń bohaterów przejdzie do codziennego użytku w domach ich wielbicieli.


To, co szczególnie jest dla mnie cenne i co mi się podoba, to to, że Bracia nie stracili w tych nowych opowiadaniach swojego charakteru: nadal się przekomarzają, nadal robią sobie psikusy, ale też nadal bardzo się kochają i wspierają, a jeden za drugim gotów jest pójść w ogień.


Na koniec chciałabym powiedzieć, że książka ta na 100% spodoba się chłopcom, ale nawet dziewczynki, zwłaszcza te, które mają braci, też znajdą w niej coś dla siebie :)


PS. A moje ulubione opowiadanie? hmm... chyba to o Maszynie Czasu Wojciecha Widłaka, w którym Dziadek Bolka i Lolka to po prostu wykapany Pan Kuleczka :)


--------------------------------------


Dziś mamy Mikołajki, więc miło mi bardzo, że mogę zorganizować tu mikołajkową zabawę :)


Zasady KSIĄŻKOWEGO CANDY 

- takie jak zawsze, ale dla chętnych mikołajkowo wzbogacone :)

Zbieranie zgłoszeń rusza dziś i będzie trwało 
do soboty 17 grudnia 
do godz.24:00, 
w niedzielę 18 grudnia - losowanie.

Jeśli chcecie wziąć udział w candy:
- zostawcie komentarz pod tym wpisem
- umieśćcie poniższy banerek z informacją o losowaniu oraz link, na swoim blogu lub na Facebooku 




- osoby, które na swoim blogu wkleją poniższy banerek i link do akcji Wirtualna Choinka (najlepiej, ale nie obowiązkowo: z informacją o tym w którymś z wpisów, by osoby korzystające z czytników RSS też się z akcją zapoznały), mogą zamieścić dwa komentarze, dzięki temu ich udział w losowaniu będzie się liczył podwójnie :)




(osoby, które nie mają bloga ani konta na FB i nie mogą tego zrobić też zapraszam do zabawy!)


Nagroda:
Książka "Nowe Przygody Bolka i Lolka" - ufundowana przez Wydawnictwo Znak-Emoticon
Jeśli wszystko pójdzie sprawnie jest szansa, że książka dojdzie do Zwycięzcy jeszcze przez Wigilią :)

50 komentarzy:

Ania pisze...

Bardzo chętnie dopiszę się do candy i zaraz Was zareklamuje na FB :)

Przy okazji zapraszam do zabawy na Babylandii: http://babylandiaa.blogspot.com/2011/12/swiateczny-usmiech.html

pozdrawiam!

apiossa@wp.pl

Marta mama Nikusia pisze...

Ja też bardzo chetnie spróbuje swojego szczęścia :)
Już lece dać informacje o candy u siebie na blogu ;)

asiamarysia pisze...

Bardzo chętnie zapisujemy się na candy. Umieszczę bannerek na blogu. Asia i Łobuzy.

Tami pisze...

Świetna książka dla mojego Malucha, staję w kolejce, na moim blogu podlinkowany banerek , pozdrawiam :)

aeljot pisze...

I ja spróbuję szczęścia :)

aeljot pisze...

I drugi warunek spełniony

Gosia pisze...

I my sie chętnie zapiszemy :) książeczka zapowiada się świetnie, a Bolka i Lolka Tomek bardzo lubi (o dziwo, bo za bajkami w tv nie przepada)... A jutro zapraszam do siebie :) też się coś szykuje :0

Gosia pisze...

dwa banerki dodane :)

W pogoni za E. pisze...

Emma również się dopisuje :)

Anonimowy pisze...

Chętnie wezmę udział w losowaniu! :)
rozgwiazdunia@wp.pl

Anja pisze...

To wciąż moja ulubiona bajka :)

Anja pisze...

i oprócz banerka z Bolkiem i Lolkiem chętnie zamieszczę banerek z tak szlachetną akcją.

W pogoni za E. pisze...

Dwa banerki umieszczone :)

anlejka pisze...

Ach! To i ja stanę grzecznie w kolejce do Bolka i Lolka, w końcu co jakiś czas mam okazję pobyć chwilę przy ich pomniku :D

dżinka pisze...

Dopisujemy się Ania mama Tomcia.

nina_błękitna pisze...

Parę dni temu odkryłam tego bloga i wertuję go, zachwycona, wzdłuż i wszerz :) A tu taka niespodzianka - na FB już zaanonsowana :)

Anonimowy pisze...

Hej! Mój synek to fan Bolka i Lolka, więc zgłaszam nasz udział w losowaniu. Mama Mai i Mateusza

Paula pisze...

To i ja również się dołączam :)
Pozdrawiam

Madziorek pisze...

ja pamiętam "gadających Bolka i Lolka" ;-)
z przyjemnością spróbuję szczęścia w losowaniu (dla moich chłopców oczywiście ;-))

Kinga pisze...

Chciałabym dołączyć do zabawy :)
Banerki na blogu zaraz dodam.
tulipanowo.blogspot.com

Będę częściej zaglądać na Twojego bloga, jestem pod wrażeniem ;)

Anonimowy pisze...

mój synek Tadzio uwielbia bajki z Bolkiem i Lolkiem a książki jeszcze nie widział- ale by miał frajde.
Karolina mama 4-letniego Tadzia

Anonimowy pisze...

mama Tadzia z wrazenia zapomniała o adresie : karolina.struck@wp.pl

Anonimowy pisze...

Też bardzo chętnie weźmiemy udział w tym losowaniu :)
Bardzo lubimy Wasz blog.
beatrycze.b@wp.pl

Anonimowy pisze...

Bardzo lubie zagladać na ten blog no i bardzo chetnie zgloszę sie do losowania! Magda - mama Mateuszka i Bogusi - magda.jarysz@gmail.com

Pani Tanguera i Gabiś pisze...

Wow, świetna książka, więc po raz pierwszy wpisuję się na listę do takiego słodkiego candy! ;-)

Pani Tanguera i Gabiś pisze...

Drugi warunek również został spełniony, nawet popełniłam post, by więcej osób zajrzało tak tutaj, po candy, jak i na stronę Caritasu.
Pozdrawiam serdecznie,
Moni

książkoholiczka pisze...

Banerek umieszczony :) Książkę bardzo chętnie przeczytam.
pozdrawiam

makomt pisze...

Z przyjemnością zgłaszam się do losowania. :)

Ann pisze...

również się zgłaszam :)
Ania
melancholytower(at)wp.pl

Finola pisze...

Z przyjemnością dołączę do zabawy, a na przyjaźń z Bolkiem i Lolkiem czeka dwóch moich Domowych - Tymo i Micho. Pozdrawiam.
Mój e-mail finola@tlen.pl

coscik pisze...

Niedawno moje dziecko pierwszy raz oglądało Bolka i Lolka. Bajka bardzo się podoba, więc książeczka na 100% też by nam sie podobała. Pozdrawiam

coscik pisze...

Banner do Wirtualnej Choinki również zamieszczony ;)

Anonimowy pisze...

zgłaszam się
dorota_wysocka@epf.pl

Anonimowy pisze...

Trafiłam z forum o oszczędzaniu i zagoszczę na dłużej :) a zaczynam od tego konkursu ! bo ja nigdy ( i co dziwne moja córka też ) nie wiedziałam który jest Bolek a który Lolek :))

kulinarna@wp.pl

-Longina- pisze...

Z przyjemnością zapisuję się do zabawy. Spełniłam oba warunki. podzielsieswoimsercem.blogspot.com
lonia-jedryczka11@wp.pl pozdrawiam

-Longina- pisze...

Z przyjemnością zapisuję się do zabawy. Spełniłam oba warunki. podzielsieswoimsercem.blogspot.com
lonia-jedryczka11@wp.pl pozdrawiam

Sprytna Mama pisze...

Chętnie dołączę do zabawy, banerek na blogu: sprytnamama.pl

A przy okazji zapraszam do również książkowej zabawy:)
http://blog.sprytnamama.pl/2011/12/konkurs-zdrowy-start-i-nowa-kategoria.html

pozdrawiam, tym razem bez pomyłki:)

wkropka von BILDschön pisze...

to my sie z moimi skarbami zapisujemy do losowania :)
pierwszy warunek spelniony ;)

wkropka von BILDschön pisze...

drugi warunek rowniez ;)

pozdrawiam
wkropka

Emilia Olszewska pisze...

W takim razie i my dołączamy do zabawy:) Link już za chwilkę umieszczę na fb..:)

Bellis pisze...

I mnie proszę dołączyć do losowania! Bardzo lubimy Bolka i Lolka :)

raeszka pisze...

Chętnie się zapisuję :).

Scathach pisze...

Bannerek pierwszy dodany, zgłaszam się:)

Scathach pisze...

Wirtualna choinka również dodana, więc swój drugi głos oddaję;)

olienka pisze...

Witam!!
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001024214261

W takiej akcji biorę udział po raz pierwszy ale co święta to w końcu czas cudów a może się uda:)
bolek Lolek to postacie mojego dzieciństwa i chciałabym je przedstawić mojej córeczce mam nadzieję że będę miała okazję:)

Warunek chyba spełniłam więc zgłaszam się :)

olienka pisze...

kurcze chyba drugi warunek również spełniłam więc witam po raz drugi a jeżeli nie to proszę mnie z błędu wyprowadzić:)

Wesołych świat wszystkim i powodzenia w losowaniu :)))

sardegna pisze...

Ja tez się zgłaszam :) baner już wstawiam. Konta na Fb nie mam.
pozdrawiam sardegna@poczta.onet.eu

Anonimowy pisze...

Hej, ja też oczywiście chciałabym wygrać Bolka i Lolka :)))
na FB już Was zareklamowałam (mam nadz., że skutecznie!). Bloga nie mam (może niedługo? :P), ale bardzo lubię Was odwiedzać :*

przy okazji prośba (nienachalna, ale może ktoś zechce mi pomóc w konkursie) - o kliknięcie, czyli oddanie głosu na moją ozdobę świąteczną w konk. organiz. przez Alboom.pl - https://apps.facebook.com/megafonikonkurs/540/?id=8103&ref=nf potrzeba mi jeszcze kilkunastu głosików do 3 msc.... POZDRAWIAM, GOSIA pimky@op.pl

Anonimowy pisze...

My także bardzo chętnie weźmiemy udział w losowaniu:-)
kwiatuszek299@wp.pl
Mama Szymusia
Pozdrawiam serdecznie

Jo pisze...

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA KOMENTARZE :) KAŻDY Z NICH WEŹMIE UDZIAŁ W LOSOWANIU. POZDRAWIAM SERDECZNIE :)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.