czwartek, 15 września 2011

Antoś ma już 2 latka - samochodowe party!

Dziś Antoś skończył 2 lata. Jak ten czas szybko leci!
Jeszcze tak niedawno był takim małym słodkim ogóreczkiem... a dziś taki fajny z niego facecik :)

Antoś bardzo lubi samochody. To jest coś, co naprawdę go kręci - samochody i majsterkowanie!
Dlatego motywem przewodnim dzisiejszej imprezy były właśnie samochody. Powycinałam je z serwetek i papieru kolorowego. Z papieru zrobiłam też proporczyki i nawlekłam na sznur na przemian z drewnianymi koralikami. Były też balony - rzecz jasna ;)


Etykietki z imionami to samochodziki (wycięte z papieru), których kółka to okrągłe magnesy :)

No i tort:


Proporczyki na torcie wiszą na druciku rozpiętym między patyczkami do szaszłyków - łatwo się robi a jest dość efektowne - polecam! Na druciku można pozawieszać też inne rzeczy np. ubranka na tort z okazji narodzin Dzidziusia, albo kwiatki, gwiazdki - zależy od fantazji :)

Samochodzik to zwykła zabawka, niestety nie udało mi się go ulepić.

To zielone, to masa marshmallow, skorzystałam z tego przepisu, ale u mnie było tego mniej, czyli:

200 g pianki marshmallow

0,5 kg cukru pudru
1,5 łyżki wody


Z pianek zielonych powstała zielona masa, a z różowych - różowa, ale przyciemniłam ją sokiem z buraka. Początkowo klei się ta masa, że zwątpić można, ale jak ostygnie to jest fajna i gładka.

Trawki uzyskałam przeciskając zieloną masę przez taką wyciskarkę do ciastoliny (lepsza byłaby taka do czosnku). Drogę usypałam z ciasteczek Oreo, reszta to żelki.

Z masy jestem zadowolona, ale lepić z niej nie umiem... natomiast do wycinania płaskich kształtów jest idealna. Oblepianie nią tortu też nie jest trudne - nawet na wałku nie musiałam jej przenosić -  nie rwała mi się choć rozwałkowałam ją bbb cienko (a może właśnie dlatego?).

Antosiowi tort się bardzo podobał :) i smakował każdemu :)

8 komentarzy:

Gosia pisze...

Przepiękny tort, dla Antosia sto lat!! a na tę dekoracje na tort z patyczków - nie wpadłabym, a naprawdę daje dużo możliwości, myslę, ze skorzystam.. tez mam w domu wielbiciela samochodów i na 2 latka tez miał tort z autem :)

Jo pisze...

Gosiu - dziękuję :)
patyczkową dekorację podpatrzyłam w internecie i mnie zauroczyła :)

asia pisze...

Najlepszego dla Antosia! Ozdoby wspaniałe! Tort również! U nas 2-latkowa impreza w listopadzie i chyba skuszę się na tę masę z pianek, skoro nie taka staszna :)
Pozdrawiamy!!!

magda(c) pisze...

Wszystko najlepszego dla Antosia!
Dekoracja na torcie super i ten pomysł z kółkami z magnesów - genialny! Na pewno skorzystamy w odpowiednim momencie ;-)

Anonimowy pisze...

cudny tort!!! Ja w pażdzierniku będę robić 3 urodzinki Synka i już zbieram pomysły - tyle że umnie - prócz samochodów - najważniejsze mają być koparki, betoniarki, dźwigi i wywrotki :P :D mam pyt. - jakie pianki użyłaś? Tzn. jakiej firmy? Z tego co kojarzę, to najczęściej są kolorowe te pianki... cięłaś je np. na pół? Pozdr.!!

Pani Tanguera i Gabiś pisze...

Wszystkiego najlepszego, Antosiu! A tort jest prześliczny! ;-)

A tak poza tym... nominowałam Cię do One Lovely Blog Award!
http://panitanguera.blogspot.com/2011/09/nominacja-do-one-lovely-blog-award.html

Pozdrawiam serdecznie,
PaniTanguera

Jo pisze...

Bardzo serdecznie Wam wszystkim dziękuję za komentarze! miło mi że tort Wam się spodobał :)

@Pani Tanguera - dzięki za wyróżnienie! :))))

@Anonimowy - nie pamiętam jaka to była firma, moje pianki były całe białe, a drugie całe zielone, a trzecie całe różowe zmieszane z całymi białymi, więc nic nie cięłam. Natomiast te zielone i różowe pianki miały jeszcze w środku jakieś nadzienie - taką galaretkę i to w niczym nie przeszkadzało. Rozpuściło się razem z całą pianką :)

Autodv.pl pisze...

W przyszłości będzie z niego niezły rajdowiec albo mechanik :)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.