środa, 3 sierpnia 2011

Szpiegowska książeczka

No dobrze, obiecałam że będę tu teraz częściej, więc powracam z długiego niepisania.
Niestety dziś mało oryginalnie: książeczka I-spy, czyli szpiegowska książeczka - to kolejna zabawka jaką przygotowałam dla Ali na podróż.
Mało oryginalnie, bo podobne książeczki pojawiły się już na kilku blogach, ale to jest tak fajna zabawka, że po prostu chciałam Wam pokazać naszą :)
Po pierwsze była zabawa z gromadzeniem i segregowaniem małych kolorowych przedmiotów, potem fotografowanie, a potem żmudne odkładanie na miejsce (ta najmniej przyjemna część zabawy spadła niestety na mamę...), ostatni etap to składanie kolaży ze zdjęć przedmiotów, które dziecko będzie musiało odnaleźć.
Oto nasza książeczka:
Niektóre zadania są łatwe, a inne całkiem trudne, np. trzeba wypatrzeć monety o konkretnym nominale, albo odpowiednią ilość takich samych przedmiotów:



Książeczka sprawdziła się w czasie jazdy w 100% ! Ala zaglądała do niej kilka razy i zajmowało to ją na kilkanaście (cennych) minut ;) czasami trochę marudziła, że za trudne, ale za chwilę z radością oznajmiała: o to już znalazłam! :D
Koniecznie muszę zrobić taką drugą, łatwiejszą dla Antosia!

Nasza książeczka ma format 10x15cm - wywoływałam ją u fotografa i potem zdjęcia włożyłam do albumu.
Wzorowałam się na książeczkach podpatrzonych na blogach: Lilla_a i Kolorowe Dzieciństwo.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Świetne są te Twoje książeczki, bardzo mi się podobają i chyba zrobię coś podobnego sowim dzieciakom. Dzięki za pomysł!

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.