czwartek, 9 czerwca 2011

Zabawki w podróży - Tangram

Tangram to jak dla mnie absolutnie genialna zabawka wszech-czasów. Doskonale prosta i rozwijająca zarazem. Zróżnicowany poziom trudności sprawia, że zainteresuje zarówno przedszkolaka, jak i rodzica (oraz wszystkich pomiędzy).
Ala ma już swój Tangram (firmy Granna - warto zakupić ze względu na książeczkę z wzorami, koszt: mniej niż 20zł) w przedszkolu, ale na potrzeby podróży zrobiłam jej drugi - o właściwościach magnetycznych :) a wraz z nim setki wzorów - łamigłówek, które można ułożyć z tych kilku figur.
W gruncie rzeczy jest to bardziej zaawansowana forma mojego geo-magu - znacznie bardziej uniwersalna i wymagająca zarazem.
Wraz z kartami z wzorami zamieszkał w naszym metalowym podróżnym pudełku po kredkach.


Nie mogłam się zdecydować, czy zrobić Tangram biały, czy kolorowy, więc zrobiłam dwa ;) Zobaczymy, który bardziej przypadnie Ali do gustu.

Acha, pewnie zwróciliście uwagę, że jeden element w moich Tangramach jest czarny, to dlatego, że tylko on nie jest symetryczny. Musiałam podkleić go magnesem z dwóch stron (w Tangramie można swobodnie odwracać elementy - w płaszczyźnie góra-dół także).

Poniżej pliki z wzorami do ściągnięcia, proszę o powstrzymanie się i nie wrzucanie na chomiki lub podobne serwisy ;) Pełno tego jest w sieci, ale mi zależało na tym, by zebrać obrazki podzielone na figury, żeby dla Ali było łatwiej je układać.



Tangram, można wydrukować sobie na przykład z TEJ strony,  na Wikipedii przeczytacie więcej o zasadach jego układania.

Podsumowując:
wydrukowałam Tangram, podkleiłam tekturą i zalaminowałam, a potem jeszcze podkleiłam magnesem. Tekturą podklejałam, by był sztywniejszy i grubszy - by łatwiej można było go chwycić lub przesunąć.

Polecam!

14 komentarzy:

Mamaeli pisze...

coś czuję, że ja miałabym problem z ułożeniem :) ... niech ten mój maluch rośnie, to może jej się uda ;)

asia pisze...

Super pomysł! My układamy tangram, ale w wersji klasycznej :)
A mogłabyś zdradzić gdzie kupujesz metalowe pudełka? Bo ja jakoś znaleźć nie mogę w internecie... :/

Frajda pisze...

Przepraszam, że nie dowierzam, ale czy przedszkolak da radę? Jeszcze z moją Hanią (4,5) nie próbowałam, ale myślę, że miałaby problem

Jo pisze...

U nas w przedszkolu Tangram jest już w grupie 3latków - pewnie dzieci w tym wieku nie rozwiązują go wg wzorów, ale sami układają swoje kompozycje. Asia, która komentuje powyżej ma 4letnią córeczkę, ja też. Ostatnio w naszej sali w przedszkolu widziałam wywieszone tangramowe prace - zające, ludziki, domki... w domu jeszcze nie próbowaliśmy, wolę mieć niespodziankę w podróży. Może to zależy od dziecka. Ala akurat lubi puzzle itp. W książeczce z wzorami są takie b. proste a są i takie, z którymi dorosły ma problemy...

aeljot pisze...

Dziękuję za podzielnie się wspaniałą zabawą i zabawką. Lubię takie rzeczy, które można małym kosztem wykonać samemu w domu (zwłaszcza, że zaopatrzenie sklepów zabawkowych w moim mieście ogranicza się do reklamowanych , firmowych zabawek ;) )

divineme pisze...

Witam.
Miałam to za dziecka ale mój brat potem to do ruiny doprowadził. Będę musiała swoim maluchom zrobić. Pozdrawiam

Grażka pisze...

Tangram w wersji podróżnej-rewleacja!Grażka.

Agata pisze...

Dziękuje za świetny pomysł! Własnie wydrukowalam obrazki i z tektury zrobiłam tangram. Zobaczymy czy sie jutro spodoba mojemu 4,5 latkowi. Tak, każde dziecko jest inne, nasze nie lubi rysować za to uwielbia puzzle, labirynty i lamiglowki. Świetna strona, podziwiam za kreatywność i energię do tworzenia tylu ciekawych rzeczy! Architekci są the best!!!!! :-D

asiami pisze...

Jutro wielkie drukowanie.
Dziękuję za pomysł.
Dziś mój Stas zapytał :,, mamuś jak my wszystkie nasze przydasie zapakujemy na obóz?" :-)))
Moja Mania w takim pudełku nosi klucze rozmaite, pięknie dzwonią.
Pozdrowionka
Asiami

Bellis pisze...

My też układamy tangram od dwóch lat, córeczka bardzo go lubi, teraz zaczyna układać trzyletni synek.
Genialny pomysł z tym tangramem magnetycznym, zabrakło mi folii ale dzis dokupię i będzie wspaniała rozrywka na czas Wielkiej Podróży :)

adfsd pisze...

my to mamy w gimnazjum jako zadanie domowe

equipo: Hannah/Noah/Hilke pisze...

Really nice blog with good ideas!
Thanks for sharing!

Riri pisze...

Świetne to zestawienie wzorów. Rzeczywiście mnóstwo tego mozna znaleźć w necie, ale to zestawienie od razu wpadło mi w oko! Na pewno wykorzystam. dziękuję bardzo!
Pozdrawiam

Sylwka35 pisze...

Wykorzystałam do zabawy w klasie - opis tutaj http://madresowki.blogspot.com/2014/01/pomys-na-weekend.html
Bardzo dziękuję raz jeszcze za szablony i wzory :-)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.