niedziela, 19 czerwca 2011

Zabawki w podróży - Chińczyk Mysiokoci

Oto kolejna gra, która zamieszkała w naszym blaszanym podróżnym pudełku: "Kocie i mysie marzenia", zasady takie jak w Chińczyku, ale gra jest przeznaczona dla dwóch osób. Rzucamy kostką na zmianę. Przy 1 i 6 przysługuje nam jeszcze jeden rzut. Poruszamy się pionkami po tyle oczek, ile pokaże kostka. Kotki muszą dotrzeć do kłębków, a myszki do serków - ot cała filozofia. Uwielbiałam tę grę w dzieciństwie! Babcia grała w nią ze mną codziennie, gra nazywała się "Człowieku, nie irytuj się!", nie rozumiałam wtedy co to słowo oznacza...


Poniżej plansze do ściągnięcia, tym razem z kolorem i bez (wiwat! wiwat! mam kolorowy tusz w drukarce!) Obok planszy umieściłam dodatkowe kółeczka z kotkami i myszkami - może przydadzą się Wam do wykonania pionków? u nas filcowo - magnetyczne koty i myszy już w komplecie - jestem bardzo zadowolona :)


Muszę jeszcze wymyślić coś zamiast kostki (kostki za bardzo lubią się gubić, by zabierać je ze sobą do samochodu...)

PS. Plansze są mojego autorstwa, proszę ich nie sprzedawać, nie kopiować na swoje blogi i nie wrzucać na chomiki itp. są tu i będą zawsze. Linkowanie mile widziane. Ściąganie i drukowanie dla własnych potrzeb również. Proszę się częstować :)

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

My zamiast kostki mamy w grach turystycznych kręcioła, czyli przedłużoną wskazówkę (od zegara) na kole podzielonym na 6 pól. Trochę jak w ruletce.
Nic na się nie gubi, ponieważ kręcioł jest integralną częścią planszy. Sprawdza się genialnie. Pomysł do wykorzystania :).
Niezmiennie podziwiam :)
Kinga

aeljot pisze...

Dziękuję za podzielenie się grą :)

www.divineme.blog.onet.pl pisze...

Do tej pory mam Nie irytuj się:) Chyba wszyscy lubią tą grę:)

Anonimowy pisze...

super gra, a wykonanie filcowych zwierzaków wspaniałe :-)
dzięki za podzielenie się wzorem, przyda się na wakacje :-)))

Jo pisze...

W rezultacie zamiast kostki używaliśmy naszych dłoni, trochę jak w grze "kamień, papier, nożyczki" - każdy mógł wyciągnąć 0, 1, 2 lub 3 palce. Dodatkowo była okazja by nauczyć się dodawać :)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.