wtorek, 12 kwietnia 2011

Sortowanie grzybków

Wczoraj po raz pierwszy zorganizowałam Antkowi zabawę na kocyku. Podejrzałam to u mam uczących dzieci metodą Montessori. Jejku! rzeczywiście to działa! Antek siedział zadowolony na kocyku, nie "nosiło go", dużo łatwiej było mu się skupić :)

No i zobaczcie czego się nauczył:


Do wytłoczki po jabłkach, którą przyniosła nam Babcia, włożyłam ciastolinę i wbiłam po jednym grzybku (takim z mozaiki) w różnych kolorach. Zadaniem Antka było sortowanie pozostałych grzybków. Użyłam ciastoliny, bo wydawało mi się że takie wbijanie będzie dl tego mojego malucha atrakcyjniejsze. Idealnie by było mieć ciastolinę w odpowiednich kolorach, ale ja nie miałam.
Na początku Antek nie wiedział o co chodzi z tymi kolorami i trochę mieszał, ale mówiłam mu: "tu nie", gdzie jest taki sam?" "tu tak" i biłam brawo, gdy zrobił dobrze i w końcu nauczył się :)

4 komentarze:

mięta pisze...

Szybko się uczy :-)
Ja zawsze kładłam kocyk na podłogę gdy mój syn czy córka byli mali i przyzwyczajeni byli, że wtedy bawimy się razem ,i proszę nawet nie wiedziałam , że coś takiego należy do jakiejś metody Montessori ;-)
Człowiek całe życie się czegoś nowego uczy :-)

Jo pisze...

Bo to chyba nie tyle chodzi o kocyk a o jakieś coś, co wyznacza dziecku granicę zabawy w przestrzeni.
Nawet taka wycieraczka/mały dywanik się sprawdza:

http://wczesnaedukacjaantkaikuby.blogspot.com/2011/04/zwierzeta-na-wsi-nowa-dopasowywanka-on.html

http://dodziecizpasja.blogspot.com/2011/04/olusiowie-owady.html

Ewa pisze...

Genialny pomysł żeby grzybki z mozaiki wbijać w ciastolinę;-) O wiele ciekawsza niż nasze zwykłe sortowanie ;-)Zaraz zmontuje mojemu diabełkowi taką zabawę ;-)
A co do "maty"/kocyka to tak jak pisze Jo chodzi głównie aby zawęzić pole pracy. Dziecko uczy sie w ten sposób organizacji pracy ale także tego by szanować pole pracy innych ;-)
Brawo dla Antka i jego pomysłowej mamy ;-)

Mama rozwojowa pisze...

U nas świetnie do sortowania sprawdzało się plastikowe pudełko z wgłębieniami (po 4 muffinkach) i kasztany. Świetny pomysł !

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.