czwartek, 10 marca 2011

Kwiatki z bibuły

Jak zrobić proste kwiatki z bibuły?
Ja robię tak:


1 - Składam bibułę (może być też papier śniadaniowy) kilka części, tak żeby za jednym zamachem wyciąć z niej jak najwięcej płatków. Według mnie ważne jest by płatki miały taki podłużny kształt, bo później będzie łatwiej przykleić je do drucika. 


2 - Przygotowuję drucik. Najlepszy byłby chyba taki drucik jak używają panie w kwiaciarni, zielony i w ogóle, ale ja takiego nie mam, więc używam takich drucików, które są dołączane do torebek śniadaniowych :D Są zatopione w plastiku, więc je skręcam, żeby nie były takie prostokątne.


3 - Teraz pora na środek kwiatka. Skrawki papieru, pozostałe po wycięciu płatków zwijam w kulkę i opakowuję ją w posmarowany klejem kwadracik bibuły. Używam kleju introligatorskiego CR. Przed "opakowaniem" wkładam tam jeszcze drucik i zawijam bibułę wokół niego :) Bibuła jest tak cienka, że świetnie poddaje się i łatwo ją formować.


4 - Najtrudniejsze już za mną. Przyklejenie płatków to łatwizna. Każdy płatek owijam też wokół drucika i kwiatek gotowy :)
Jeśli wasz drucik nie jest zielony pozostaje już tylko jeden krok:


5- Smaruję pasek zielonej bibuły klejem i owijam wokół drucika.
Gotowe :)

Nie zajmuje to wiele czasu. Ja to robię czekając aż woda się zagotuje, albo towarzysząc dzieciom, gdy zajmują się swoimi sprawami :) Po prostu w wolnych chwilach między jednym zajęciem a drugim.
Początkowo chciałam zrobić stokrotki - to dopiero jest kosmos! :)

Dla nieprzekonanych do bibuły mam taki pomysł, że kwiatki do korony można też ulepić z modeliny :) mogą je nawet ulepić dzieci :)

Kwiatki z bibuły robi też moja znajoma, myślę że możecie je u niej zamówić :)

Brak komentarzy:

Podobne zabawy

Share it