środa, 9 marca 2011

Kalendarz Wielkopostny

Kalendarze Adwentowe to sprawa powszechnie znana - pomagają dzieciom odliczać dni do Świąt Bożego Narodzenia. Dzięki nim (między innymi oczywiście) ten czas nie mija im niezauważony. Dlaczego więc tak rzadko słyszy się o kalendarzach wielkopostnych?
Przecież na Święta Wielkanocne też się czeka, może nawet bardziej... (szczególnie, jeśli na czas Wielkiego Postu narzucimy sobie jakieś wymagające wyrzeczenie ;) )
Na blogu CatholicIcing znalazłam Kalendarz Wielkopostny, który można wydrukować i powiesić w widocznym miejscu, Na tym samym blogu znajdziecie też wiele ciekawych pomysłów dla całej rodziny na okres Wielkiego Postu.
Na nasze potrzeby przetłumaczyłam kalendarz na j.polski. Udostępniam więc i Wam do ściągnięcia.



Ps. Wiecie co... Przed chwilą trafiłam w sieci na świetny pomysł na kalendarz dla maluchów, więc jeśli jeszcze chwilkę poczekacie, to zrobię go i zamieszczę w kolejnym poście.Miałam zamiar skorzystać z Alą z kalendarza powyżej, ale myślę że zostawię go na kolejny rok. W kontekście tego, co jeszcze mamy zamiar zrobić, myślę, że dla odmiany bardziej przyda nam się kalendarz... hm... dziecinny :)




6 komentarzy:

Bellis pisze...

Czekamy zatem :)
Doskonały pomysł z tym kalendarzem. Wykorzystamy go!

asiamarysia pisze...

O,a ja właśnie dzieciom dzisiaj (w środę :) zapowiedziałam, że będziemy w piątek robić kalendarz wielkopostny. No, bo wszyscy robią adwentowy a przecież Wielkanoc ważniejsza...

Anonimowy pisze...

Trafiłam dziś na Pani stronę, niby przypadkiem (bo wierzę, ze nie ma przypadków) i jestem zachwycona - sama robię z dzieciakami różne rzeczy, ale to mnie urzekło i chcę powiedzieć, ze wykorzystam je w rekolekcjach wielkopostnych! Są piękne - proste, właśnie dla nich :) Dzięki za otwartość i dzielenie się! :)

Jo pisze...

Dziękuję za miły komentarz :) Już coraz rzadziej tu piszę, ale kto wie, może niebawem się to zmieni :)
Tymczasem podpowiem jeszcze jedną rzecz na Wielki Post: w tym roku każdy z naszej rodziny losuje rano jedną osobę dla której przez cały dzień stara się "być miły" czyli inaczej mówiąc - stara się jej "służyć", kochać ją bardziej w czynach a nie tylko w słowach.
Początkowo wiele było emocji z tym dochodzeniem kto kogo, ale już jest coraz lepiej ;) Staramy się trzymać w tajemnicy, kogo wylosowaliśmy, bo tak naprawdę robimy to dla Pana Jezusa.
Naprawdę polecam - bardzo ułatwia przeżywanie Wielkiego Postu i życie Wielkim Postem

Anonimowy pisze...

Witam mam na imię Agnieszka.
Szukając pomysłów na przygotowanie się razem z dziećmi do świąt Wielkanocnych znalazłam pani stronę i super pomysły. Czy jest możliwość pobrania kalendarza wielkopostnego i baranka do wydrukowania. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Agnieszka

Jo pisze...

Tak, kalendarz i baranka można pobrać klikając w obrazek prawym klawiszem myszy, jakość powinna być wystarczająca dla formatu A4. Pozdrawiam :)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.