wtorek, 22 marca 2011

CANDY urodzinowe! 365 zabaw dla bystrych brzdąców

Zostałam poproszona o zrecenzowanie książki, która zainteresować może nie tylko mnie, ale i czytelników mojego bloga. Mam też dla Was niespodziankę :)

Ta książka to poradnik, skarbnica wiedzy i pomysłów. Można ją czytać od deski do deski, albo wybierając poszczególne rozdziały, można też losowo otworzyć ją z samego rana na dowolnej stronie, by szybko, między podaniem kakaa, wytarciem małego noska a sprzątnięciem rozsypanej kaszki, zaczerpnąć inspirację do zabawy na dany dzień. Wypróbowałam każdy sposób, z tym, że przy tym ostatnim lektura wciągnęła mnie i nie mogłam poprzestać na jednej tylko stronie ;)
Mowa o świeżo wydanej książce pt.: "365 zabaw dla bystrych brzdąców. Od szesnastego miesiąca życia do lat czterech" Sheili Ellison (Wydawnictwo W.A.B.).


Autorka, Sheila Ellison,  jest mamą czwórki dzieci i muszę przyznać, że już za sam ten fakt ma u mnie plusa :) Tak, tak, widać, że zna się na rzeczy: książka jest przejrzysta, a opisy zabaw - konkretne, jasne, bez owijania w bawełnę, bez niepotrzebnego rozwlekania się nad szczegółami (bo przecież, która mama miałaby czas w to wnikać?), natomiast rady - przydatne, sensowne i realne(!).

W książce tej zabawa przeplata się z nauką, a nauka i wychowanie stają się zabawą.
Aby ułatwić nawigację po tym morzu pomysłów, książka podzielona jest na pięć części tematycznych...

Pierwsza z nich: Życie codzienne, to źródło cennych wskazówek i praktycznych porad związanych z wypracowywaniem u malucha dobrych nawyków i jego wychowaniem, a także z organizacją życia w rodzinie: jak poskromić złośnika, jak nakarmić niejadka, jak zapanować nad małym nie-śpiochem oraz jak znaleźć czas dla siebie, czas dla męża, jak zachować równowagę między pracą a domem, to tylko niektóre poruszane tu tematy.

Części druga (Czas zabawy) i trzecia (Poza domem), to już eksplozja gier i zabaw do wykorzystania w domu, w podróży, w parku, czy w restauracji: zabawy podczas czekania w kolejce, maszyna antygrawitacyjna, księga wszędobylskiej piłki, skarpetkowi pogromcy kurzu, ćwiczenia z taśmą maskującą, gry wyobraźni, tanie i proste rozrywki... czy mam wymieniać dalej?


Szczególnie cenna z mojego punktu widzenia jest część czwarta: Czas dla rodziny, a w niej pomysły rodzinnych rozrywek, rytuałów, rzeczy, które można robić razem, by umocnić więzi, propozycje zabaw dla rodzeństwa oraz rozdział poświęcony Dziadkom.

W części piątej: Rozwój i nauka, moją uwagę przykuły opisane sposoby na przechowywanie wspomnień. Osobiście bardzo lubię wyklejać albumy ze zdjęciami, lubię też oczywiście pisać bloga, ale tu pomysłów jest znacznie więcej!

No dobrze, to pozachwalałam, a teraz to, co mi się nie podoba. Jest jedna taka rzecz. Szczerze mówiąc spodziewałabym się nieco więcej po grafice. Skromne rysuneczki ilustrujące poszczególne strony poradnika nie zachwycają mnie, chociaż... może właśnie poprzez swoją prostotę i brak dosłowności zostawiają one pole dla wyobraźni i kreatywności czytelnika, może właśnie o to chodzi?

Bo nie trzeba być super hiper uzdolnionym, by dobrze się bawić, nie trzeba mieć mega talentu, by aktywnie spędzać czas z dzieckiem! Może właśnie o tym jest ta książka?

Tym, którzy chcieliby się o tym przekonać proponuję zabawę na zasadach Candy:

Do wygrania książka Sheili Ellison "365 zabaw dla bystrych brzdąców".


Z  A  S  A  D  Y:
 Ustawcie się w kolejce zostawiając komentarz pod tym postem (do 6 kwietnia, do godz. 24:00). 
Osoby, które mają bloga proszę o wklejenie tam powyższego banerku i informację o zabawie.
Pozostałe osoby proszę o podanie w komentarzu adresu e-mail.
Losowanie odbędzie się 7 kwietnia, 
czyli w dzień czwartych urodzin Ali :)
Nagrodę ufundowało Wydawnictwo W.A.B.

Zapraszam do zabawy - myślę, że warto!

PS. Do czytelników spoza Polski: nagrodę mogę wysłać za granicę, jeśli wygrana osoba zgodzi się pokryć dodatkowe koszty wysyłki (10 zł).

57 komentarzy:

aeljot pisze...

Chętnie spróbuję swojego szczęścia :)
aeljot@gmail.com

lucyferka pisze...

Ustawiam się w kolejce, mam też bloga ale nie wiem jak się wstawia baner. Proszę o wskazówki jaki mogę go zamieścić.
http://lucyferkiem.blogspot.com/

Marietta pisze...

Ja się ustawiam!

aerka pisze...

Oooo, bardzo ciekawa nagroda, dlatego razem z córeczką ustawiamy się w kolejce :)

Bellis pisze...

I ja się zapisuję :)
Pozdrawiam z Uppsali!

M. pisze...

:)I ja się przyłączę.
lewm@o2.pl

Ania pisze...

O... muszę spróbować :)
apiossa@wp.pl :)

aneta.grund pisze...

Oooo na taka interesujaca oferte mozna mnie zawsze "zlowic" ;-)
Ciesze sie, ze cos takiego ukazalo sie na polskim rynku i jeszcze bardziej uciesze sie jesli wygram :-)

Anonimowy pisze...

Musimy spróbować szczęścia!
kabienias@gmail.com

agat pisze...

No to i ja się ustawiam w kolejce. Może dopisze mi szczęście
figielek@cmoki.pl
www.malyfigielek.blogspot.com

Gosia+Saskia pisze...

Ha, Saskia jest i brzdac, i bystry, a mama lubi sie bawic, tak pomiedzy piciem kakaa o wycieraniem nosow, wiec probujemy;) I pozdrawiamy!

malgoczapnik@yahoo.no

Marta mama Nikusia pisze...

Ja też staje w kolejce :))) Może się uda :)
martakoscik@onet.eu

Anonimowy pisze...

Razem z synkiem dołączamy do kolejki i liczymy, że dopisze nam szczęście! Pozdrawiamy!
ach1983@wp.pl

Anonimowy pisze...

To i my spróbujemy, jako stali bywalcy bawimy się. Aneta z córeczkami gatles@interia.pl

Karolina pisze...

I ja się ustawiam grzecznie w kolejce :)
lineczka@gmail.com

Aneladgam pisze...

Wygląda super, bardzo będę rada, jeśli mi szczęście dopisze :)

Ania Coco pisze...

Hoho, no i już wiesz ile osób czyta Twój blog bo zwykle komentarzy mało, a tu proszę. Staję!
anna-konikowska@wp.pl

aga pisze...

Fajna, szkoda, że nie z Twoimi zabawami :-) Ale zawsze to kolejna kopalnia pomysłów.
pozdrowienia
aga

Anonimowy pisze...

Wyborny blog:) zajmuję miejsce w kolejce;)
big_smile2@o2.pl :)

Anonimowy pisze...

To ja też!
Bardzo chcę ją mieć!
mackalet@op.pl

A u nas nad stołem w kuchni fruwają trzy motyle zrobione dzięki Twojej inspiracji.

Potem już nie miałam wyjścia i musiałam gruntownie sprzątnąć kuchnię :-)

cassia.wu pisze...

Jestem chętna na książeczkę. Pozdrawiam serdecznie :)))

Anonimowy pisze...

I my z Lolą się ustawiamy :)

ariadnaa@tlen.pl

pozdrawiamy

Mama rozwojowa pisze...

Całe nasze zabawowe towarzystwo - mama, tata, Tunia i Buba dołącza do kolejki. Może się uda?
mama.rozwojowa@gmail.com

Karlita pisze...

O przy dwójce brzdąców z chęcią ustawię się w kolejce do książeczki :) pisze też od niedawna bloga ale nie wiem jak umieścić baner :( może jakaś wskazówka ???

mój blog: http://karlitka.blogspot.com/

mail: caroline_o @ o2.pl

pozdrawiam
Karola i dzieciaki :)

Katka pisze...

To ja też do kolejki :))

misiedwa2@gmail.com

Anonimowy pisze...

to i ja do kolejeczki
s_ewa@wp.pl

Anonimowy pisze...

to i ja szczęścia spróbuję...
hiena.vip@interia.pl

Anonimowy pisze...

A co mi tam, spróbuję szczęścia - ustawiam się :)

dust_in_the_wind@op.pl

Pozdrawiam! :)

E.

Anonimowy pisze...

Jestem zafascynowana Waszymi zabawami i mam zamiar wiele zastosować jak tylko moja córa bedzie ciut starsza:) Teraz czekam na wszelkie pomysły dla maluszków. Chciałabym być bardziej kreatywną mamą, na razie podpieram sie literaturą.
Pozdrawiam,
elaw111@o2.pl

Nika pisze...

dziękuję za zaproszenie i z wielką chęcią ustawiam się w kolejce :))

ta Magda pisze...

oj przydałaby się nam ta książka :)

milqin pisze...

Ala ma urodziny w dniu urodzin mojego siostrzeńca. Tylko że mały ma 2 lata mniej. Życzę dużo zdrówka Aluni.

Anonimowy pisze...

33-cia w kolejce ;) martusiabr@gazeta.pl
Pozdrawiamy wszystkich kolejkowiczów!

Ewa pisze...

Fantastyczna okazja by wzbogacić swój repertuar pomysłów na zabawę z bystrzakami ;-) Ustawiam się grzecznie w kolejce ;-) Pozdrawiam
Ewa z www.wczesnaedukacjaantkaikuby.blogspot.com

Kasia pisze...

Ja również staję w kolejce - chętnie dorwałabym taką pomocniczą lekturkę na wiosnę:

http://skladnica-rodzica.blogspot.com/

lech pisze...

To i ja ustawiam się w kolejce po nowe inspirację na popołudnia z dziećmi;))
POZDRAWIAM!!
lampy.witraze@gmail.com

elwiska pisze...

Zgłaszam się
elwiska

PLProfessionalTravellers pisze...

Ja też poproszę i cierpliwie czekam w kolejce .

jagza@wp.pl

Anonimowy pisze...

Z synkiem ustawiamy się w kolejce. Może nam się uda :)

majchrowska@poczta.onet.pl

Pozdrawiamy

Anonimowy pisze...

My tez z Synkiem ustawiamy sie w kolejce, moze sie uda.....
justyna25@go2.pl

Majsia pisze...

My też chętnie!
Pozdrawiamy
styczynska@gmail.com

Anonimowy pisze...

Stoję w kolejce :)

rozgwiazdunia@wp.pl

verte24 pisze...

Mała Zu i ja chętnie się pobawimy w każdą z 365 zabaw. :0

verte24@op.pl

Anula pisze...

przydałaby się taka książeczka do zabaw z córeczką

Anonimowy pisze...

REWELACYJNY blog! czytam od 2 dni i doszłam do tego miejsca ...wiec i my spróbujemy szczęścia :O)
magda.jarysz@gmail.com

AgnieszkaMD pisze...

I ja się przyłączę do zabawy :).

Barbara pisze...

Dziś odkryłam tego bloga - jest fantastyczny!

Życząc Solenizantce kolejnych wspaniałych zabaw - ustawiam się ochoczo w kolejce.

Basia
biuro@netykalni.pl

Gosia pisze...

Chyba się jeszcze nie zapisałam ?
to się ustawiam!

Mata pisze...

Właśnie niedawno odkryłam świat blogów o kreatywnych zabawach dla dzieci - sama jestem mamą prawie 3-latki i często brakuje mi juz pomysłów w co się bawić - a tu skarbnica wiedzy. Książka to wspaniałe uzupełnienie tego tematu, więc i ja sie ustawiam w kolejce
Pozdrawiam
Mata
mataszydelkiem.blogspot.com

Edzia pisze...

pomysłów na zabawy nigdy nie za wiele:) siup do kolejeczki, a przy okazji zapraszam też na moje CANDY na edzia-goodies :) pozdrawiam

justysias7000 pisze...

Ja też spróbuję:)

Anonimowy pisze...

gdyby udalo mi się wygrać jzu wiem do kogo powędruje ta ksiazeczka :)) MONIKA wt333@o2.pl

Anonimowy pisze...

Cóż za wspaniały pomysł z losowaniem tak ciekawej książki! Spróbujemy swojego szczęścia. Zobaczymy jutro, kto wygrał... khoracek@interia.pl

chantel pisze...

i ja spróbuję szczęścia

Anonimowy pisze...

To ja też się zapisuję gg07@gazeta.pl

Jo pisze...

Termin ustawiania się w kolejeczce minął. Dziękuję wszystkim 55 osobom za miłe komentarze. Tymczasem idę skombinować maszynę losującą ;)

Karolina pisze...

I wszystkiego dobrego dla Ali :)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.