wtorek, 22 lutego 2011

Odlewy z gipsu - zabawkowe kompozycje

Mamy ferie, a ta zabawa nadaje się doskonale na dłuuugie siedzenie w domu, bo zajmuje dość sporo czasu... Robiliśmy odlewy gipsowe zabawkowych kompozycji. Użyliśmy do tego wypróbowanej już wcześniej ciastoliny :) Do plastikowego pudełka upchałyśmy ciastolinę, a potem Ala powciskała w nią swoje małe skarby, kulki, pieski, samochodziki, klocki, muszelki... Powstał taki trochę chaos, ale starsze dziecko mogłoby ułożyć jakiś wzorek, albo kompozycję bardziej zrównoważoną ;)
Następnie powyjmowałyśmy te drobiazgi i nalałyśmy gips.
Gdy stężał wyjęliśmy całość z pudełka, wystarczyło odwrócić je do góry nogami i nacisnąć dno (specjalnie dobrałam pudełko lekko rozszerzające się ku górze).
Teraz trzeba było usunąć ciastolinę, co nie było łatwym zadaniem i wymagało nieco samozaparcia i pomocy patyczków i pędzelków, ale udało się :)
Potem jeszcze Ala pomalowała odlew farbą akrylową w kolorze ścian jej pokoju.


W sumie zrobiłyśmy trzy różne odlewy, które w ramkach zawisną w pokoiku dzieci :)


Możecie kliknąć, żeby powiększyć.

Ps. Zapomniałabym napisać, że widziałam kiedyś takie coś na blogu lilla_a , ale metoda odlewów przy użyciu ciastoliny to mój własny pomysł, chyba go opatentuję ;D

4 komentarze:

Gosia pisze...

świetny pomysł! bardzo mi się podoba

asiamarysia pisze...

jak zwykle śliczne i eleganckie zrobiliście ozdoby do pokoju :)

Ania pisze...

Co roku robię tą metodą odlewy ze studentami na zajęciach edukacji przyrodniczej - hehe cieszą się jak dzieci!!!! i ja też bo efekt jest świetny tylko my odciskamy liście, muszle, szyszki itp :) Ja też myślałam, że opatentuję a tu taka niespodzianka :D

Jo pisze...

a ja chyba wrócę do tego pomysłu i tym razem zrobimy odlewy przyrodnicze :)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.