niedziela, 16 stycznia 2011

Kwiatki z filcu

Wczoraj w naszym fajnym przedszkolu odbyły się Jasełka w stylu ludowym. Z tej okazji staraliśmy się (zarówno dzieci jak i rodzice) zaznaczyć ten ludowy charakter imprezy w elementach naszych strojów. Chusty, czerwone korale, kwietne spódnice i białe koszule (najlepiej z haftem) poszły w ruch, gliniane dzbany i miseczki wykopane z babcinych pawlaczy posłużyły jako naczynia dla smalcu i ogórków.

Uparłam się, że Ala musi mieć na głowie wianek... Jedyne czym dysponowałam to arkusze filcu, czyli całkiem nieźle ;) Wieczór i część nocy przed Jasełkami zeszły mi na wycinaniu płatków i zszywaniu ich w polne kwiatki. Było warto! Maki, chabry i rumianki przymotałam do opaski drucikiem i nitką (bo drucika miałam trochę za mało...).


Przy tworzeniu kwiatków bardzo pomocna okazała się książka Anny Jabłońskiej "Kwiaty z bibuły", moje kwiaty z filcu konstruowałam na podobnej zasadzie. Korzystałam z jej szablonów do wycinania kwiatów oraz z pomysłu na podbarwianie płatków flamastrami, żeby wyglądały jeszcze bardziej realistycznie i by nadać im głębi.
Najbardziej podobają mi się chabry :)


A w kwestii kwiatów z bibuły i przy okazji zbliżających się dni Babci i Dziadka, to polecam bloga mojej znajomej Kwiaty z okazji. Można u niej zamawiać kwiatki albo zaprosić ją do poprowadzenia warsztatów i przy okazji czegoś nowego się nauczyć :)


Natomiast w kwestii kwiatków z filcu, takich którymi można ozdabiać sweterki, płaszcze i szale, zajrzyjcie koniecznie do mojej innej znajomej: Kwiatowo Filcowo, może coś się Wam spodoba ;)


 Skoro dziś już było tyle reklam, to o Konkursie na bloga roku wyjątkowo nic już nie napiszę ;D

3 komentarze:

K pisze...

ale cudo!
Ala musiała być dumna jak paw, co?

asia pisze...

Cudowne te kwiatki! Muszę takie zrobić na wieczór panieński koleżanki w ilości hurtowej :P a nigdy z filcem nie miałam do czynienia.. Mogłabyś doradzić jakiej grubości? 1,5 mm, 2mm ?

Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

cudna opaska z tymi kwiatami....obłed !!!
http://wwolnymczasie.blox.pl/html

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.