wtorek, 2 listopada 2010

Klocki urbanistyczne

Pomysł na te klocki siedział w mojej głowie od dawna... Początkowo chciałam zrobić klocki z elementami elewacji budynków (okna, drzwi, gzymsy, okiennice, dachy, schody) do dowolnego składania. Pomysł jednak ewoluował w kierunku bardziej urbanistycznym.
Powstały klocki z motywami miejskimi, takimi jak kamienice, zamek, kościół oraz drzewa. Można z nich układać uliczki:


prostokątne place zamkowe...


okrągłe place przed kościołem...


i wiele innych :)
Zabawa uczy zasad kompozycji przestrzennej i elementów urbanistyki :)

Do produkcji klocków użyłam klocki z obrazkami, które Ala kiedyś dostała. Niestety były zbyt jednorodne (przedstawiały 6 zwierzątek na zielonym tle), a przez to skomplikowane i myślę, że jeszcze kilka lat byłyby trudne do opanowania. Postanowiłam więc dać im nowe życie ;)


Na papierze samoprzylepnym wydrukowałam rysunki budynków (w większości są to zmodyfikowane wrocławskie kamienice, ale są też kościół ze Lwowa, warszawski Zamek Królewski, i kamienica Orsettich z Jarosławia ). Wykorzystałam rysunki kamienic i zamku, które znalazłam na tej stronie, ale musiałam je poprzerabiać (poprzycinać, pozwężać, powydłużać itd.), żeby pasowały do klocków. W wyniku tego powstały budynki w dwóch skalach, mniejszej (na zdjęciach powyżej), i większej:

Na każdą kamienicę składają się tu obrazki z dwóch klocków, można je kompletować tak, by zgadzały się kolory okien, lub zamieniać miejscami, bo pasują do siebie w różnych kombinacjach. Nie byłabym sobą, gdybym nie wykorzystała folii magnetycznej, więc i tu jedna ścianka klocków jest nią pokryta. Dzięki temu Ala może układać te większe kamienice na naszych drzwiach :)

Wydrukowałam trochę więcej kartek z budynkami, żebyśmy mogły razem kolorować. Oto kolorowanki Ali:

 

8 komentarzy:

panna Anna pisze...

Piękne :)

aga pisze...

Jo, gdzie kupujesz folie mag? miejsce, gdzie ja kupowalam wlasnie zlikwidowali..
Bardzo lubie Twoj blog (mam wrazenie, ze sie powtarzam; ). Dobrze, ze czesto piszesz.
pozdrowienia
aga

Jo pisze...

Bardzo Wam dziękuję za miłe i ciepłe słowa :)) mobilizują mnie szczególnie w jesienny czas :)

Folię kupiłam na Allegro. Przy czym uwaga!!! odradzam sprzedawcę Biggoz1 - nacięłam się, przesyłka nie dotarła :( Ostatecznie kupiłam u media-mag, bo napisał, że folia ma certyfikaty i jest bezpieczna dla dzieci. Niestety ma strasznie drogą przesyłkę, ale byłam zdeterminowana...
Nasza folia ma 0,4mm i jest miękka. Nadaje się do podklejania klocków, ale do cienkich magnesów (np.z naklejki) wolałabym grubszą - sztywniejszą.

asiamarysia pisze...

Jo, muszę Ci to w końcu powiedzieć :). Marzę o zrobieniu dzieciom takich klocków urbanistycznych:)
Od trzech miesięcy, od kiedy zobaczyłam Twoje...
Są po prostu świetne!

Gosia pisze...

Mi też się one straaaasznie podobają!!!Narazie rysujemu na pudełkach domy ale moze kiedys pomyslimy!
tylko tę folie muszę dostać w swoje ręce! Mam zresztą na nia wiele pomysłów czas zamówić :)
pieknę te klocki
pozdrawiam

Pani Tanguera i Gabiś pisze...

Te klocki są przepiękne! Weszłam na stronę, którą podajesz, ale trudno mi znaleźć te domki... :-( Chciałambym zrobić podobne klocki z pudełek po mleku czy soku, bo właśnie zaczęłam je kolekcjonować.
W każdym razie dziękuję za pomysł! ;-)
Pozdrawiam serdecznie z Montrealu,
PaniTanguera

Jo pisze...

Na dole po prawej masz dział dla nauczycieli i rodziców - wejdź w ten drugi. Tam są różne zabawy do przeprowadzenia z dziećmi w domu. Obrazki z których korzystałam są w części "Wrocław" - kamienice i cienie :)
Dzięki za miłe słowa i powodzenia!

PS. W ogóle wszystkim dziękuję za miłe komentarz :) :D

Grażka pisze...

Dopiero teraz odkryłam ten wpis i te prześliczne klocki!Z podziwu wyjśc nie mogę!

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.