wtorek, 5 października 2010

Wlazł kotek na płotek i Dzięcioł

Korzystając z szablonu Joela zrobiłam dla Ali tego dzięcioła. Nie jest to może zbyt twórcze - powinnam była wykombinować jakiś własny ptasi design, ale ten Joelowy podoba mi się bardzo! Wydrukowałam go w wersji czarno-białej i pokolorowałam flamastrami.


Na blogu madebyjoel znajdziecie opis działania oraz jak takiego ptaka skonstruować, więc nie będę się tu rozpisywać. W każdym razie fajna to zabawka i polecam!

Wyprodukowałam też inną zabawkę, taką jaką bawiły się pewnie nasze babcie. Znalazłam ją u Królika Piotrusia (Gloucester Spinner) i przerobiłam na własną, kocią modłę.


Załączony szablon należy wydrukować i wyciąć. Przez jeden z owali przewlec sznurek, po czym przykleić do niego drugi owal (tak by sznureczek schowany był w środku pomiędzy obrazkami).
Następnie rzecz polega na tym, by chwycić za końce sznurka i je porządnie skręcić (oba końce w tym samym kierunku). Potem rozciągamy nitkę a obrazek zaczyna się kręcić. Podczas tego kręcenia motywy z obu stron zlewają się i tworzą jedną całość dając przy tym wrażenie trójwymiarowości. U mnie kotek wlazł na płotek, a u Królika - Myszka wskoczyła na szpulkę :) To taki wstęp do animacji :)

W ten sposób na naszym blogu zawitała nowa kategoria: edu-zabawki :)

1 komentarz:

Sabik pisze...

Uwielbiam zabawki Joela...:-)Toje wykonanie suuper!!

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.