piątek, 8 października 2010

Pudełko z dziurką i drzwiczkami

Naczytałam się wczoraj o zabawkach Montessori i natchnęło mnie dziś na tę prostą zabawkę. Pudełko z dziurką, które można też otwierać. Dziecko wrzuca przedmiot, a potem wyjmuje. Zachęcone sukcesem powtarza czynność, uczy się też, że przedmiot nie zmienił swego kształtu mimo, że przez chwilę nie było go widać.


Wykorzystałam kartonik po suszarce, wywinęłam go na lewą stronę, żeby nie był taki rozpraszająco kolorowy, zrobiłam otworek, a do otwierającego się boku doczepiłam pętelkę z filcu, aby otworzyć wystarczy za nią pociągnąć :) To taki mój odpowiednik montessoriańskiego pudełka z dziurką i szufladką.


Antosiowi bardzo odpowiadała ta zabawa. Powtarzał ją kilkanaście razy, zaglądał, badał, wrzucał nakrętki, kulki i drewniane walcowate klocki. A na koniec powkładał tam moje flamastry :)

1 komentarz:

Marta pisze...

Mam 3 miesiecznego maluszka i wyglada na to, ze bede stosowala Twoje zabawy!!.Juz zaczelam kolekcje roznosci po starszym bracie. Dziekuje za pomysly :)

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.