środa, 20 października 2010

Pizza a'la Ala

Wczoraj Ala pomogła mi zrobić pizzę :)
Kiedy wróciła z przedszkola ciasto było już prawie upieczone, Ala dostała więc za zadanie, najpierw rozsmarowanie keczupu, a potem równomierne rozłożenie wszystkich składników.


Bardzo jej się to podobało, a co atrakcyjniejsze kęski od razu lądowały w buzi ;) Polecam, polecam, polecam! Pizza domowej roboty jest smaczna i można przemycić na niej sporo warzyw ;)

Przepis na ciasto:
  • 225g mąki (użyłam pełnoziarnistej i nie żałuję)
  • 125g masła lub margaryny
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajo
  • 2 łyżki zimnej wody
Z wymienionych składników zagnieść ciasto i włożyć na 30 minut do lodówki (ja dziś włożyłam na 10' i też było ok ;) )
Następnie piec (od dołu) przykryte folią 10 minut w temp. 200 st.C, a potem jeszcze 12 minut bez folii

Wyjąć z piekarnika, posmarować keczupem lub koncentratem pomidorowym i rozłożyć ulubione składniki np. szynkę, pieczarki, paprykę i żółty ser;
lub (tak jak my dziś): szynkę, kukurydzę, pomidory, grzybki moon (nie miałam pieczarek, a pomysł na pizzę to był spontan ;) ) i żółty ser.
Piec 10-15 minut w temp. 180 st.C

2 komentarze:

Aneladgam pisze...

Gorąco i serdecznie namawiam, do nabycia jakiegoś podnóżka lub podestu. Albo niższego stolika. Dziecko przy takich zajęciach naprawdę powinno mieć blat na odpowiedniej wysokości :)
A pizzę Smyk też chętnie robi, pyszności :) Zdrowie!

Jo pisze...

oj, tak, dziękuję, pomyślę o tym... podnóżek mamy, tylko że my wysocy jesteśmy i wszystko mamy wysoko (blat, umywalkę itp.), więc nawet ten podnóżek nie wystarcza :-/

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.