niedziela, 19 września 2010

Zimorodek - wylepianka

Inspiracji dla dzisiejszej zabawy plasteliną było wiele. Po pierwsze byłyśmy zachęcone doświadczeniem z kolibrem. Po drugie wyszukałam konkurs dotyczący polskich ptaków chronionych. Po trzecie znalazłam bloga innej mamy, która opisuje zabawy ze swoim dzieckiem i dostałam dodatkowego "powera", by uczynić nasze zabawy bardziej edukacyjnymi.

Tak więc, po kolei...
Po pierwsze, podobnie jak w przypadku kolibra przekalkowałam z ekranu monitora obrys Zimorodka, podzieliłam go na pola i zaznaczyłam, w którym polu powinien znajdować się dany kolor.
Później podpowiadałam Ali, gdzie jaki kolor umieścić, a ona wylepiała. Lubi mieszać kolory i efekt ich plastelinowego przenikania się, ja też ;)

W pewnym momencie, gdy prawie cały ptaszek był już wylepiony okazało się, że zostało jedno puste pole i nie pamiętamy jakiego powinno być koloru. Poszłyśmy więc do komputera, by to sprawdzić. Przy okazji poczytałyśmy sobie o życiu zimorodków... wiedzieliście, że kopią w ziemi ścian kanałów metrowe poziome nory i tam jest ich kryjówka?
Potem obejrzałyśmy sobie jeszcze filmik na youtube, żeby zobaczyć tego ptaszka w ruchu.
Ala długo próbowała zapamiętać nazwę zimorodka i gdy w końcu jej się to udało była z siebie bardzo dumna :)

A wracając do konkursu to bardzo ciekawy mi się wydaje i to nie ze względu na nagrody, co raczej na edukacyjny wymiar, bo czy zainteresowałybyśmy się zimorodkiem, gdyby nie on? czy przestudiowałybyśmy wizerunki innych chronionych w Polsce ptaków? hmmm...

Brak komentarzy:

Podobne wpisy

Wystąpił błąd w tym gadżecie.